OH MY GOD!

Herregud!

För bara en vecka sedan skickade jag in min kompletta ansökan till Stockholm och nu har jag redan blivit placerad i en familj i Kapstaden!!!! Jag fick värsta chocken när jag såg mailet! Att det skulle gå så snabbt....

Jag ska bo hos en familj en bit utanför Kapstaden, det är jättenära till stranden och ett köpcenter och från huset är det utsikt över Taffelberget! Helt sjukt! Något som också är väldigt roligt är att jag har hamnat i en "double placement", vilket innebär att värdfamiljen vill ta emot två studenter, jag kommer alltså bo tillsammas med en annan tjej från ett annat land (de har inte bestämt sig för en andra tjejen ännu). Vi kommer ha separata rum och dela en toalett - lyxigt! Jag vet inte så mycket mer om familjen ännu, jag får nog mer info nästa vecka!

Det var lite kul, jag var hemma hos min kompis Hedvig när jag gick in på mailen och blev alldeles galen, hoppade omrking och skrattade och hade mig, Hedda och Ville tyckte nog jag var rätt dum i huvudet :) Det är svårt att beskriva hur mycket det här betyder för mig...... Det är sjukt! Det känns så himla verkligt nu.... I alla fall, jag fick för mig att jag skulle skriva ut mailet och var så ivrig att jag klickade ut två kopior, en lämnade jag hemmea hos Hedvig (tyckte hon skulle rama in den) och den andra tog jag med till hennes scoutstuga som vi skulle städa. Väl där la jag utskriften på en kamin av misstag..... Inte så himla smart kanske, vi höll på att bli rökförgiftade när papprena fattade eld :)

Var även hos studievägledaren idag för att anmäla studieuppehåll... Det gick på typ en minut, jag trodde det skulle vara en lite större grej..... "Hej hej, jag skulle behöva ta studieuppehåll nästa år" , "Jaha ja, ja, då vet jag."

........ 165 dagar kvar.

Kan verkligen inte fatta att jag redan blivit placerad!!!! Overkligt!






Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis grattis grattis!! :D:D

2010-03-20 @ 13:51:25
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ofta jag får reda på det en vecka senare! Kasst Karin!



(för jag kan ju inte alls hålla koll på alla bloggar häromkring)



Skojar.



Tjocka gratulationer alltså!

2010-03-25 @ 07:02:16
URL: http://slondance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0